sayonara semester dua T_T


meh sini kakak,abg,pak cik,mak cik,atuk,nenek..ceq ada cter nak habak mai..dkat lagi..hah,ckit lagi..sbrnya ptg nie aku nak tnjuk pic model-model yg tak diiktiraf oleh sirim..esk aku last paper utk final..paper food microbiologi stelah 4 hari bjuang dlm dwan peperiksaan (menipu)..so,esk jgkla hari terakhir aku memegang tittle "siswi semester dua"..lpas nie smakin rmaila junior-junior aku..semester 2 nie bnyak bnda yg berlaku dalam hidup aku..tapi aku tak bolehla nak citer secara detail kot-kot nnti aku terpaksa tambah satu skrin lappy..aku naik sem 2 nie dari bln disember smpaila esk..tak sbar rasenya nak rse sem 3 dan seterusnya..best kew tak hah?smakin susah tak subject yg kna aku amek??bnyak tak lab report kna siapkan dlm smnggu?urmm mesti bnyak kan :( hei huda!tak pyah sdih-sdih la..kan dah nak blk umah nie..brg pon dak bnyak pack..spoil the mood lorh..ok bermula kisah ktika sem 2..pada suatu hari....jeng2x..


setelah selesai sesi pndftaran aku dberi kunci bnombor 105..cntikan nombor tu..?eh mestilah..cantik sbb depends pada bkal pnhguni bilik tuh (perasan!)..tp bilik nie sbelah dgn blik ajk so,tak bolehlah nak buat bilik nie cam bapak aku punya...nak bckap pon kna bisik-bisik..nak mandi pon tak boleh guna air bnyak..jgn bagi air tuh jatuh ke bawah masa mndi kot-kot akan mggangu ketenteraman pnghuni...dlm blik tuh ada 5 org include me..



haa,dgn bdak-bdak nie la aku bkongsi blik,pinggan,katil.baju,ilmu etc..sweet kan?diorang semua baik-baik sbb aku pon *baik jgk..nngeeee..tp nmpak sem dpan ktorg dah tak boleh bsama..tp aku tetap harapkan kte dpat tnggal sbilik lagi cam dulu-dulu..




nie adalah bestie aku dari sem 1 lagi..YATI,TIKA,BEA,RAI..ktorang blh dkatakan sekepala..sedih gelak,gembira pon gelak..pnyakit kot...*putus urat sedih..jrg ada slh fham yg blh sebabkan bunuh mnbunuh..never!hopefully ktorg kekal smpai sem 6..eh tak naklah!smpai dlm syurga (menipu)...cehh tak boleh bla ayt..u all terBAEK dri ladanglah!



*nie aku ngan rai..bdak nie mmg kepoh + bedah (tak tau msksd tp)..dye snyap bla dye tido dan solat..hebatkan..rai-rai,bla kau nak berubah?tak larat aku nak jga kau..bwak2la bertaubat..



*nie time dlm lab..tgh mmbina structure..pic nie lecturer sndri *cik azila yg snap..prcya tak??hurm,smmgnya aku mnipu lagi..aku mmg tak mnat sbject nie..mcm susah jep..



*nie lak classmate aku..
ifa,cloyee n pei yee..



nie time dalam lab microb..kononnya tgh observe microb..aku pon dah bosan tiap-tiap ari rabu kna cari bkteria..bkteria tuh cam donat..bulat-bulat klau dlihat dari mata kasr..



hah,jgn tertipu dgn lakonan bdak nie..
dsebalik buku itu ada sesuatu yg sensed..siapa tau..apakah itu?
porno..hahahahha *gelak syaitan.



ketika gtong-royong "paksa"..group kami kna bersihkan lab microb..



mcm besa la..group kitorg :))



nie mase aku msuk futsal..tak maen lg dah amek gmba :P
ingtkan nak jadi keeper tp tkut pihak lwan tndang bola kuat sgt..
so,jd perthnan jep.




 nie pihak lwan ktorang..group aku dapat no 3 jek drpd ???
ntah tak ingtlah..




dinner PRS..



kitorg guest tau..bkn ahlinya..org dah jmput pegila..
kesian klau tak pegi..hancur harapan org yg jmput.



bila dah lapar sgt mmg mcm nie..
ntah bca doa kew tak tuh (*_*").



maen bowlng dgn mmber-mmber bla otak dah tepu nak blaja..
sekali skala release tension jap..enjoy-enjoy..



nie sblm btolak nak pegi buat keje amal kat hutan simpan..
smpat plak snap picture walaupon mood tak nak pegi..



kat sne kitorang kna tnam 50 jenis pokok..
taklah penat sgt tp smpai pengsan laa..




 okiela smpai sini saje kisah aku di semester dua..rmai lagi watak-watak yg aku nak mskkan tp dah tak smpat..lgpon aku kna stdy sket utk last paper..takan dah nak blk umah ilang trus mood nak jwb final..
kang tak pasal-pasal carry sem dpan..bosan doe blaja bnda yg sme dgn encik tuh..bye-bye :))
                                                           p/s : sedih sgt blk uma kna naek bas sendri :,(




created by : h.u.d.a r.u.z.i

 











- thanks sudi baca entry saya =_=

final exam okie :))


Okie,td bmula minggu final..dari 18-22/4..sem nie aku ada 5 paper..sumenya mcm susah jep..sume fakta..bg aku killer subject OU n OC..hah subject yg O kat dpan..kna hafal principle bagai la..ingat structure plak..mnyampah tau!td paper food preservation..aku rase cam susah jep walaupon aku dah khatam bnyak kali baca bku awet..soalan tak straight to the point..kna pham btul2 bru boleh jwab..tp ada jgk pham pon tak bole jwab J)mula-mula tu dgn penuh bngga jwab soalan tp lme2 aku jadi dah ngntuk..konfius pon ada.

.mcm org kena sampuk aku berpikir..kjap mata keatas,kejap2 mata ke bwah..nsb baek mulut aku tak mngeluarkan suara yg tak sepatutny..mnjerit kew..”aaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwww”..bila dah tak boleh jwab mulalah kpala jadi mcm-mcm..tp mmg susah la kalu nak mniru.

..alaa,usaha la sndri..tak payah nak tiru meniru nie..kang tak psal2 dtngkap..xdapatla nak amek final lagi..kesian kat parents kat umah..esk paper Oc lak..tension aku..mlm nie la study nga roomate aku..tak bole stdy bnyak-banyak tkut otak aku jd tepu..kang jadi blank bla final..aduii..

Hah,tgk bnda tuh kat atas..so,tepuk dada tnya selera nak study kew tak ea kawan2..utk awet hopefully aku lulus..lau dpat A+ pon tape..alhmdullilah..aku lagi suka..amin..


So,kpd candidates final gud luck to u all..do the best..dnt let yr parents okie..
Bahsya~!aja-aja fighting~~!!


- thanks sudi baca entry saya =_=

frankly speaking,im tacing~

petang semua..
ntah-ntah tetiba rase nak update blog plak hari nie..pdhal final dah semakin hampir tp aku lagi dgn dunia facebook dan blogger yg ntah pape..ingatkan nak update blog dpan tasik tp wifi tak dapat so,aku dgn rai pegi menapak kat sblh pntadbran..nsib baek dapat..blhla aku update blog sambil melihat kbesaran ciptaanNYA yg tiada cacat cela..stiap yg dciptakan mempunyai tugas yg tersendiri..sungguh besar nikmat yg KAU berikan kpd umatmu..aku bersyukur YA ALLAH..
okeh,berbalik kpd final..mood aku utk blaja semakin murang sejak tau kputusan kmsis..tambah-tambah 3 orang roomate aku tak dapat kmsis..sumpah,aku mnyesal pnggl diorg sruh cek kamsis..kdg-kdg aku rasa cam tak logik alasan yg dberikan oleh felo knpa diorg tak layak utk mnginap di kamsis..ada yg parents bgaji besar tp still dapat kmsis..takkan tiap kali nak apply kamsis kena mnipu psal gaji..

to : raizafiera ramlee
dulu kau penah tny aku kalau kau dapat aku tak dapat cmne??aku diam jep..aku cakap tak pyah pikir lagi la..aku yakin 'kita' dapat..rai,aku tak bole terima alasan knpa kau tak dapat kmsis..seriusly,tak bole terima!sbb bwak brg terlarang..sblm nie bkn kau sorang jep yg bwak bnda tuh..rmai lagi tapi knpa kau sorang yg kna..lgpon aku pon penah guna bnda tuh..bkn kadang-kadang tapi tiap-tiap hari tau..mcm tak adil kan?aku yg guna jgk tp kau sorang jep yg kna..sumpah,rase bsalah sgt-sgt..biarpun baru satu sem kita tinggal sbilik,bnyak bnda raseny kita bt bsama..time aku tade duit dgn sape aku nak pnjam?sape nak buatkan aku air milo sblm pegi klas klau aku bngn lmbt??sape nak citer kat aku kalau ada quiz o test???dan dgan sape aku nak share milo????bnyakkan bnda kte buat same-same..tpi kalau kau dtakdirkan tinggal kat luar,aku percaya kau blh bawak diri..tak mudah leka..btul kan?

to : wan syakirah wan anuar
aku mmg terkejut kau tak dapat kamsis..tade sbb knpa kau tak dpat kmsis..aku tak boleh berpisah nga kau..dah 2 sem kte bsama..kalau bole smpai last sem aku nak roomate cam kau..aku syg kenangan kite mase sem 1 dan 2..kiera,aku tak bagi kau duk luar..aku tak boleh tgk org laen marah kau..nnti aku sedih..aku tkut bila kau duk kat luar kau tak boleh bawak diri..sumpah,slama 2 sem kite bsama aku tak penah trasa ati nga kau walaupon sbesar zarah..aku harap sgt kau akn dapat kmsis sem dpan..dapat duk sbilik lagi cam sem-sem lpas..aku syg kau..syg sgt-sgt tau :,(

to : nurfarahim suratman
aku sedih bila tgk kau mnangis..tp aku tak boleh nak bt pape..aku tgk kau selalu termenung tringatkan psal tuh..sabarla farah,aku yakin sgt-sgt kau dapat kmsis even bkn kat SH..aku pon tak bagi kau duk kat luar..aku takut kau tak pndai nak control diri sendiri..aku sntiasa doakan korang sume dapat kmsis..dpat duk sbilik lagi...sem 2 la roomate aku yg plng perfect..best sgt-sgt..kita bt bnda same-same..clbrate birthday bea same-same..sweet sgt time tuh.aku tak nak bpisah nga korang sume..tak nak tau!

kdg-kdg aku rase mcm tak nak duk kat kmsis jgk..tp aku tak bole duk luar..aku tau bila kat luar aku tak boleh bwak diri..aku mudah terpngaruh nga bdak laen..aku hrap sgt en bagi kmsis kat diorang..snggup kew kau tgk student yg duk luar jd sosial?tak pedulikan tntng blaja..snggup kew kau hncurkan hrapan mak bapak diorang nak tgk diorang bjaya??msti tak kan..
entry saje dtulis utk lpas perasaan jep..


u all the best roomate..tayunk kamoo ketat-ketat :))

- thanks sudi baca entry saya =_=

wanita idaman lelaki.

Wahai wanita, sesungguhnya kejadianmu terlalu unik,tercipta dari tulang rusuk. Adam yang bengkok menghiasi taman-taman indah lantas menjadi perhatian sang kumbang, kau umpama sekuntum bunga, harum aromamu menarik sang kumbang untuk mendekatimu. Namun, bukan semua bunga mampu menarik kumbang jika terdapat cacat cela. Antara ciri wanita idaman lelaki adalah :

1. Berpegang Kepada Agama
Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah Islam. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.


2. Kecantikan Dalaman
Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.
Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.


3. Manja
Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Namun begitu, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tidak sesuai kerana ia akan menampakkan wanita itu seperti kurang matang.


4. Pandai Menjaga Kecantikan
Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.


5. Berakhlak Mulia
Wanita yang berakhlak mulia dikenali juga sebagai wanita solehah. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan merupakan tunjang kejayaan suami.


6. Tidak Mempamer Keseksian
Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tidak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.


7. Tidak Cerewet
Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki merasa jemu dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara itu hanyalah perkara kecil.


8. Memahami Lelaki
Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu bersuara, dia itu sudah dapat membaca riak wajah suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.


9. Sejuk Mata Memandang
Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Ciri-ciri Wanita Sejuk Mata Memandang seperti di bawa ini:
.:: – Bersopan satun
.:: – Senantiasa memaniskan wajah
.:: – Senantiasa memberikan senyuman ikhlas
.:: – Menutup aurat
.:: – Ramah dan mesra
.:: – Tidak terlalu cemburu
.:: – Menghormati orang lain

*p/s:gembira sgt sbb dapat kmsis..alhamdulilah :))


- thanks sudi baca entry saya =_=

bila dah tade keje.

aloop sume..
weekend nie mcm tade keje jep..pdhal final dah nak dekat..tp sikit pon tak stdy..uishh ape nak jadi la nga aku nie..mcm mne nak AKJ sem nie..roomate pon tnggal 2 org jep..2 org lg blk umah..last minute lak bgtau..sorang djngka blk hari nie..sorg lagi lak blk esk..kelas dah tade kan..bla dah tade keje nie mcm2 blh jadi..p rompak uma org la..bnuh pak guard polisas kew..terjun bngnan SH kew..trjun bnyak kali biar smpai masuk kubur..myb bnda nie blh tjadi bla dah bosan tahap gaban..adoii..
hah nie aku nak habak mai..kgiatan dbawah slh satu aktiviti ktorg bla dah tade pape nak buat..aktiviti tnpa drancang pon..gara nak slmatkan perut ktorang dri kbuluran..smpai cafe al-ghazali ktorg menapak..tp aku mmg suke p sane..cuci-cuci mata smbil tgk mamat hnsem mkn kew..mcm zulkifli *oh FATIMAH.."awk,blh tak sy nak jd secret admirer awk?"alaa..blhla..nak jgkkk!!!
ok time to upload the pictures..tgk tau..jgn bt2 tak nmpak plak..

sempat plak pose lam ujan.tak bselipar lak tuh.tp sweet kan?


tgk nie!ape nak jd laa..ada org lalu lalang pon dah tak hiraukan..nsb baek aku yg snap pic nie.
 
 
comelkan kanak-kanak riang nie bla bmain hujan..
"lompat si katak lompat,
lompatlah tinggi-tinggi".



haa niela dalang sume tuh..tgk tuh dye bmain smpai kat tasik.
sebok jep suh snap picture dye..ta malu taw!

nie muka dah pnat + sejuk..
prut lapar pon smpat lg maen hujan..tp time nie hujan dah rebah pon..

bla balik bilik sume brebut nak mandi..akhirnya aku terpksa la mngalah..tgk roomate aku dapt mandi aku dah bhgia..ceehhh ayat,ta bole blah!
kaki pon dah gtal-gtal..so,kna berus betul-betul..
aaduiii :(




- thanks sudi baca entry saya =_=

just for u,darl !

entry ni tok miss 'RAIZAFIERA'
khas untuk awak taw! entry ni direka khas tok cik ZAFIERA sebab dy mengade2, merengek2 suro update blog. memg mgade kan.

biodata :)
-raizafiera ramlee
-anak jati negeri joho
-anak ke3 dari 5 adik beradik
-diploma teknologi makanan
-suke bowling
-suke karaoke
-suke futsal
-suke buang mase
-cool
-agak kelakar
-suke amek aty org
-simple


ha..pape je la pasal dy pon,itu lah dy. bukan orang lain. my classmate. my roomate. kawan. teman. sahabat. insyallah suke dan duke. alhamdulillah. dy suke cakap merapek. nak tawu orgnye cmne.. check it out~


haa..mest kurang jelas kan. kter tgok yg ni pulak.



haa.nampak. ni la dy. comel kan? haha..camni lar dy. gaye dy. simple but nice.



kami kawan ber5.haa. yang ade warne tu la die ' CIK RAI '


tengok tu..keje2 macam MR.MEON memeng dy suke


aku pon same jugak.ngee~

makan eskem MCD kat mega malls. like a childhood.


event bersame. masquerade.


dari semester 1 berkawan polibriged bersame.seronok. kawad sane, kawad sini.last2 dapat B jugak. tah pape jek kan. kedekot pnye lecture. camla luak lemak dy kalo bg A.


makan ABC same2. due cam owg pelahap. HAHAHA


haa. huda SAYANG rai.


men futsal same2. dapat no 3 jew. alhamdulillah.



haa. oke la zafera k. ni je la nak story sket pasal kamu. papai~


- thanks sudi baca entry saya =_=

ada lg ke LELAKI jenis nie??

Pada zaman dahulu, ada seorang jejaka yang sangat suka membaca dan selalu menghabiskan masanya di perpustakaan pada waktu lapang. Dia amat suka membaca novel dan buku cerita. Pada suatu hari, dia telah terjumpa sebuah novel yang ada tertulis pada kulit novel itu nama dan alamat seorang gadis di salah satu muka suratnya. Tertulis di situ : "Catrina, ikhlas dan perlukan sahabat."
Tergerak hati jejaka untuk mengutus surat kepada si gadis misteri itu. Setelah pulang ke rumah, jejaka itu menulis surat untuk memberitahu niat ingin berkawan dengan gadis itu. Beberapa hari kemudian si jejaka mendapat balasan daripada gadis tersebut bahawa dia juga bersetuju untuk berkawan dengan si jejaka.
Hari betukar minggu dan minggu bertukar bulan. Persahabatan mula bertukar kepada perasaan sayang. Namun begitu mereka masih belum pernah bersua muka. Si jejaka ingin sekali bertemu si gadis misteri dan begitu juga dengan si gadis. Walaupun kedua-keduanya masih belum melihat rupa masing-masing, tetapi perasaan sayang tetap berbuku di hati.
Pada suatu hari, si jejaka dipanggil oleh bala tentera untuk pergi ke medan perang. Si jejaka merasa amat susah hati kerana dia bimbang sekiranya dia mungkin tidak dapat berjumpa dengan si gadis kesayangannya. Maka diutuskannya sepucuk surat berbunyi, "kalau Allah panjangkan jodoh kita, dan andai kamu masih sayang padaku, kita berjumpalah di stesen keretapi pada hari perang diumumkan tamat nanti. Aku akan memakai pakaian tenteraku dan membawa sekuntum mawar berwarna merah. Aku akan mengenali kamu sekiranya kamu juga memegang sekuntum bunga mawar merah. Setelah itu izinkanlah aku membawamu untuk makan malam dan bertemu orang tuaku."
Maka pergi lah jejaka ke medan perang dengan tenang setelah mengutuskan surat itu...
Beberapa bulan kemudian...
Pada hari pengumuman perang tamat, si jejaka pergi ke stesen keretapi yang dijanjikan sambil memegang sekuntum bunga mawar merah di tangannya. Diperhatikannya seorang demi seorang gadis yang berada di stesen keretapi itu sekiranya ada yang turut memegang bunga mawar merah sepertinya.
Tiba-tiba, si jejaka ternampak seorang gadis yang agak berisi, sedikit hitam dan berjerawat mukanya duduk di kerusi roda sambil melihat sekeliling seolah-olah mencari seseorang. Kakinya kudung dan tangannya cacat sebelah. Sebelah lagi tangannya memegang sekuntum bunga mawar berwarna merah. Si jejaka sangat terkejut melihat keadaan fizikal dan wajah gadis pujaannya selama ini amat berbeza dari imaginasinya, namun dia memberanikan diri menghampiri gadis tersebut.
"Catrina?"
Gadis itu melihat ke arah si jejaka dan tersenyum ceria. Si jejaka terus menghulurkan bunga mawar kepada si gadis dan berkata, "aku amat merinduimu. Terimalah bunga ini dan pelawaanku untuk makan malam bersama kedua ibu bapaku. Orang tuaku tidak sabar-sabar lagi untuk bertemu denganmu," kata jejaka itu.
Si gadis itu tersenyum lagi dan berkata, "Aku tidak tahu apa yang terjadi. Tetapi ada seorang gadis cantik jelita memberikan bunga ini kepadaku sebentar tadi. Dia memintaku memberitahu kamu bahawa dia sedang menunggu kamu di restoran di hadapan stesen ini sekiranya kamu mempelawaku makan malam dan bertemu orang tuamu."
----------TAMAT------------
Berapa ramaikah manusia yang sesuci hati jejaka ini? Dia melihat kepada hati dan bukan kepada rupa. Dia telah mengotakan janjinya dan tetap berpegang kepada perasaan sayang walaupun pada mulanya dia menjangkakan gadis cacat itu adalah Catrina. Masihkah lagi wujud lelaki seikhlas dan seluhur hati pemuda itu?

- thanks sudi baca entry saya =_=